Все про сигнал ранжирування Google RankBrain

Що таке RankBrain?

RankBrain – це робоча назва системи штучного інтелекту, створеної з урахуванням алгоритмів машинного навчання. Система допомагає обробляти результати пошуку. Про це повідомлялося у статті Bloomberg. Представники Google підтвердили цю інформацію.

Що таке машинне навчання?

Машинне навчання передбачає, що комп’ютер навчається виконанню певних завдань або слідує детальним інструкціям автоматично, тобто без будь-якої участі людини.

Що таке штучний інтелект?

Штучний інтелект (AI) передбачає, що комп’ютер може мати такий самий розум, як людина. Принаймні, аналогія простежується з погляду набуття знань – як у процесі зовнішнього навчання, і з урахуванням досвіду.

RankBrain – це новий спосіб ранжування результатів пошуку Google?

Ні. RankBrain – частина пошукового алгоритму Google, комп’ютерна програма, яка використовується для відбору найбільш релевантних конкретним запитам сторінок із мільярдів інших, про які вона знає.

Як називається основний пошуковий алгоритм Google?

Він називається “Колібрі” (Hummingbird). Протягом багатьох років основний алгоритм Google не мав офіційної назви. Однак у середині 2013 року Google повністю переробив його та назвав «Колібрі».

RankBrain – частина пошукового алгоритму “Колібрі”?

Так, такої думки редакція Search Engine Land. «Колібрі» – основний алгоритм Google, що включає безліч різних елементів (фільтрів). Найновішим із них є RankBrain.

RankBrain входить до складу основного пошукового алгоритму, оскільки він обробляє не всі запити, а лише частину.

“Колібрі” також включає такі фільтри, як “Панда”; “Пінгвін”; алгоритм локального пошуку Pigeon; Mobile-friendly алгоритм; Payday, розроблений для боротьби з «переспамлені запити»; Top Heavy, що видаляє з топу видачі ресурси, на сторінках яких рекламний контент переважає змістовну складову; та Pirate – покликаний боротися з порушенням авторських прав.

У галузі прийнято вважати, що основним алгоритмом Google є PageRank. Хіба це не так?

PageRank – це частина основного алгоритму Google, яким на сьогоднішній день є “Колібрі”. Він надає сторінці певне чисельне значення, ґрунтуючись на аналізі документів, що посилаються на неї.

Строго кажучи, PageRank – особливий показник. Адже саме таку назву Google дав одному із основних елементів свого першого пошукового алгоритму, на основі якого будувалася робота пошукової системи, запущеної в 1998 році.

Що таке «сигнали», які Google використовує під час ранжування?

Сигнали – це те, що Google використовує для визначення того, яку позицію надати веб-сторінці в пошуковій видачі. Усі сигнали обробляються різними елементами всередині алгоритму «Колібрі». У розрахунках частково використовуються показники PageRank. Зокрема, вага сторінці досі надається на основі тих алгоритмів, на яких працює PageRank.

За допомогою сигналів пошукова система розуміє, які сторінки показувати у відповідь різні пошукові запити користувачів.

Скільки ранжування сигналів використовує Google?

Представники Google неодноразово заявляли про те, що пошуковик використовує понад 200 сигналів ранжирування. У публікації Bloomberg йдеться про «сотні» таких сигналів.

RankBrain – третій за важливістю сигнал?

Так. За словами представника Google, новий сигнал – третій за важливістю фактор у ранжируванні веб-сторінок. Про це також повідомляється у публікації Bloomberg.

«RankBrain – один із сотень сигналів пошукового алгоритму, який визначає, які саме результати повинні показуватися у видачі, і як високо вони ранжуватимуться. Найближчими місяцями сигнал доопрацьовуватиметься і розвиватиметься. На сьогоднішній день RankBrain займає третє місце за значущістю серед сигналів ранжування Google», – пояснює представник компанії Грег Коррадо (Greg Corrado).

На особисту думку Денні Саллівана, найважливішим сигналом залишаються посилання, а другим за значимістю – «слова» (семантика), починаючи від слів на сторінці і закінчуючи тим, як Google інтерпретує слова, що містяться в пошукових рядках.

Що саме робить RankBrain?

За словами Google, RankBrain використовується переважно для інтерпретації пошукових запитів. Головна мета сигналу – сторінки, релевантні запиту, але у яких можуть використовуватися точні входження ключових слів із цього запиту.

Як RankBrain допомагає визначити запити?

Щодня Google обробляє три мільярди пошукових запитів. При цьому близько 15% із них пошукова система бачить уперше.

Серед них можуть бути складні багатослівні, низькочастотні запити, так звані запити з довгим хвостом. RankBrain покликаний допомогти алгоритмам системи грамотно інтерпретувати їх, щоб знайти найбільш релевантні таким запитам сторінки.

За словами представника Google, RankBrain може виявляти закономірності між начебто незв’язаними між собою складними запитами і розуміти, чи вони схожі один з одним. Самонавчання, своєю чергою, дозволяє краще розуміти майбутні складні запити. Це надає пошуковій системі можливість розподіляти запити на тематики.
І що найважливіше, RankBrain здатний пов’язувати ці групи пошукових запитів з результатами видачі, які за версією алгоритму є найбільш популярними серед користувачів.

Коли було запущено RankBrain?

За інформацією Google, поступовий запуск RankBrain стартував на початку 2015 року і закінчився кілька місяців тому. Сигнал працює у всіх країнах присутності Google.

Яку частку запитів він торкається?

За словами представника Google, RankBrain обробляє “дуже велику частку” запитів. Конкретної цифри він не назвав.

RankBrain постійно навчається?

Весь процес навчання RankBrain відбувається офлайн. Про це представник компанії розповів редакції Search Engine Land. RankBrain отримує на опрацювання групи історичних запитів і на їхніх прикладах навчається будувати прогнози. Отримані прогнози обов’язково тестуються. У випадку, якщо сигнал обробив запити правильно, запускається нова версія RankBrain. Потім цей цикл повторюється.

RankBrain – справді сигнал ранжування?

Так. Представник Google підтвердив це і пояснив, що є компонент, в якому RankBrain безпосередньо впливає на ранжування сторінки.

За припущенням Денні Саллівана RankBrain якимось чином допомагає Google краще класифікувати сторінки. Функція реалізується шляхом аналізу контенту, який містить ці сторінки. Можливо, RankBrain здатний краще, ніж інші математичні моделі Google, зрозуміти, про що йдеться на сторінці. Однак поки що це лише припущення. Представники Google не надали офіційних даних про те, як саме цей аспект працює.

Метод 4U – простий спосіб за 5 хвилин навчитися писати круті заголовки.
Метод 4U – простий спосіб за 5 хвилин навчитися писати круті заголовки.

У середньому заголовки читають уп'ятеро частіше, ніж основний текст. Якщо заголовок не приваблює, то ви втрачаєте левову частину аудиторії. Якщо ви хоч раз писали статтю на блог, робили email-розсилку або складали комерційну пропозицію, то можливо чули про правило 4U:...

читати більше
Як оцінити якість контенту на сайті?
Як оцінити якість контенту на сайті?

Кожен власник сайту рано чи пізно замислюється над питанням контенту на ньому. Який він має бути? Як оцінити якість контенту на сайті? До нашого з Вами щастя, Google відповів на це питання. Щоб оцінити якість контенту, Google пропонують використовувати такі питання:...

читати більше